דף הבית - אתר כספים
שם:
דוא"ל:
טלפון:
נושא:
ניהול תיקים

ראיית חשבון

כיום, כל עסק או חברה המעוניינים לנהל נכונה את ענייניהם הכספיים מבקשים להעסיק רואה חשבון מקצועי ומנוסה, אשר יפעל לייצוג העסק ולהסדרת פעולותיו הפיננסיות אל מול רשויות המס בארץ.

במאמר הבא, נעניק מידע מקיף על תפקידו של רואה החשבון ותרומתו להתנהלות העסקית התקינה של כל ארגון בישראל.

על ראיית חשבון

ראיית חשבון היא פונקציה הכרחית לקיומו, לתפקודו ולהתנהלותו הפיננסית החוקית של כל עסק מול רשויות המס במדינה. ראיית חשבון היא תחום מקצועי, הנלמד באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ המחייב את העוסקים בו בקבלת תעודה ורישיון מקצועי של רואה חשבון מוסמך.

על תפקידו של רואה החשבון

רואה החשבון הוא איש מקצוע, אשר קיבל הסמכה לעסוק בתחום ראיית החשבון באופן חוקי. רואה החשבון אמון על ניהול דוחות כספיים, ביצוע ביקורת חשבונאית ומתן שירותי ייעוץ בכל הקשור להתנהלות אל מול רשויות מס הכנסה במדינה. כלל רואי החשבון בישראל נדרשים לרכוש השכלה מתאימה בתחום החשבונאות, המימון והמיסוי בישראל ואף נדרשים לעמוד במבחני מועצת רואי החשבון בישראל ולתקופת התמחות של שנתיים, טרם כניסתם למקצוע.

רואי חשבון מקצועיים מעניק סל של שירותים בתחום הניהול הפיננסי, לרבות: ייצוג מול רשויות המס בישראל, ליווי וייעוץ עסקי, הנהלת חשבונות והכנת דו"חות תקופתיים.

על אילו שירותים אמון משרד רואה חשבון?

משרד רואה חשבון מקצועי (לדוגמא: משרד רואי החשבון שטיינמץ עמינח ושות' - www.cpa.co.il) מעניק שירותי ניהול חשבונות ותכנון כלכלי עבור עצמאיים, שכירים, חברות ומוסדות. לשכת רואי חשבון אמונה על השירותים הבאים: ייעוץ מס, ייצוג מול רשויות המס, חשבונאות, ניהול נכסים, הערכת חובות וזכאות במס, רישום דו"חות תקופתיים, פתיחת תיק ברשויות המס וניהולו, הקמת חברות, ניהול דו"חות תקופתיים, ניהול חישובי שכר, רישומי הכנסות הוצאות ועוד.

על מועצת רואי החשבון בישראל

מועצת רואי חשבון בישראל היא גוף סטטוטורי, שנוסד בשנת 1955 בעקבות חוק רואי חשבון. המועצה פועלת במסגרתו של משרד המשפטים והיא אמונה על הענקת רישיונותיהם של רואי החשבון בישראל ועל הסדרת כללי המקצוע החלים על כל רואה חשבון בישראל.

אומנם למועצה אין סמכויות מקצועיות, אולם היא מחזיקה בסמכויות ענישה כלפי רואי חשבון ש"סרחו" ויש בידה להעניש את חברי המועצה באמצעות מנגנוני התראה, נזיפה, שלילה לצמיתות ושלילה זמנית של רישיון רואה חשבון וכן הטלת קנסות.

על לשכת רואי חשבון

לשכת רואי חשבון בישראל היא גוף פרטי וולונטרי, אשר נוסד בשנת 1931. תפקידה של הלשכה הוא לאגד את כלל העוסקים בראיית חשבון, כאשר ההצטרפות ללשכת רואי החשבון, נתונה לרשותו ולשיקולו של כל רואה חשבון בישראל.

כיצד בוחרים רואה חשבון מתאים?

אם לאחרונה הקמתם עסק עצמאי וברצונכם לאייש רואה חשבון מקצועי המתאים למשרה חשובה זו, אנו ממליצים לכם לבחור מנהל חשבונות העונה לקריטריונים הבאים:

  • אמינות - אחד מן הקריטריונים החשובים ביותר לבחירת רואה החשבון המתאים הוא קריטריון האמינות, זאת לנוכח העובדה כי רואה החשבון אמון על ניהול הכסף שלכם, על ניהול התיקים והתוכניות הפיננסיות של חברתכם, ומכיוון שכך חשוב מאוד כי הוא יהיה אדם אמין, ישר והגון שניתן לסמוך עליו.
    • מקצועיות – עוד קריטריון חשוב לבחירת רואה החשבון הוא נושא המקצועיות. רואה חשבון טוב הוא מנהל חשבונות הבקיא בכל החוקים, הנהלים והתקנות של רשויות המס בישראל.
      • *זמינות – כשזה מגיע לניהול חשבונות העסק, זמינות היא תכונה קריטית. ככל שרואה החשבון שלכם יפגין זמינות מקסימאלית לבעיותיכם ולשאלותיכם בנושאים הפיננסיים, כך קטן הסיכוי לטעויות. בעניין זה, תאלצו לבחור בין היוקרה, הניסיון והמוניטין של משרד רואי חשבון גדול ובין הטיפול האישי, הישיר והיעיל שמבטיח לכם משרד רואי חשבון קטן.
      • *ניסיון – ככל שתבחרו באיש מקצוע מנוסה יותר, כך תבטיחו לעצמכם ניהול חשבונות מקצועי, אחראי, יעיל ומדויק יותר. התנסות רבה יותר עם דילמות ומקרים פיננסים שונים אל מול רשויות המס, מרחיבה את הידע המקצועי של רואה החשבון ומבטיחה לכם ניהול יעיל יותר של כספיכם.

לסיכום, אם ברצונכם לנהל בצורה נכונה, יעילה ומקצועית את ההתנהלות הפיננסית בחברתכם, השכירו את שירותיו של רואה חשבון מקצועי.

הגבלת אחריות

עוד על ראיית חשבון:

יצירת קשר, אתר כספים © כל הזכויות שמורות