דף הבית - אתר כספים
שם:
דוא"ל:
טלפון:
נושא:
ניהול תיקים

למה הדרישה ליועצי מס עולה?

נושא המס הוא נושא מורכב, סבוך וכולל הרבה חוקים שמתעדכנים לעיתים קרובות. כל עסק, קטן או גדול, נדרש לנהל את תחום המס בחברתו, לרבות הגשת דו"חות שנתיים, פתיחה של תיקים ברשויות, תשלום מקדמות ועוד. לעיתים קרובות, גם שכירים יהיו מעוניינים לבצע פעולות הקשורות במס, כדוגמת בדיקה של קופת הפנסיה, החזרי מס והפרשת כספים לחסכונות. כל אלה קשורים באופן ישיר לעבודתו של יועץ מס מקצועי בישראל.

מה זה יועץ מס?

יועץ מס, על פי ההגדרה הכללית, הוא איש מקצוע שמייעץ בענייני מיסים ובתוך זה עוזר בייצוג נישומים מול רשויות המס, במילוי של דו"חות שיש להגיש לרשות המיסים ועוד. בנוסף לכך, יועץ המס רשאי לייעץ לשכירים בענייני משכורת ומיסוי על הכנסות וחסכונות, ולעסקים קטנים וגדולים בהיבטים של ניהול העסק מבחינת המס וכיצד לעמוד בחוק ועדיין לשלם את המינימום האפשרי. מדובר בתפקיד מאתגר, הדורש יכולת לעבוד מול מספר גורמים במקביל.

חלק מתחומי האחריות של יועץ מס:

  • מילוי דו"חות – כל עסק מחויב בהגשה של דו"ח שנתי לרשות המיסים, למע"מ ולביטוח לאומי. יועץ המס יכול למלא את הדו"ח בעבור הלקוח ולהגישו מטעמו.
  • ייצוג נישומים מול רשויות המיסים – יועצי מס מייצגים נישומים מול רשויות המיסים ורשויות אחרות כדוגמת מע"מ וביטוח לאומי.
  • תכנון מס – תכנון מס מראש עשוי להפחית את חבות המס השנתית וליהנות מהטבות מס רלוונטיות. יועץ מס מקצועי מציע שירות זה.
  • החזרי מס – החזרי מס הוא תחום הרלוונטי לשכירים ועצמאים כאחד. יועץ המס בוחן את הבקשה, ועל פי הנתונים, הדו"חות וההכנסות יכול לדעת האם מגיע ללקוח החזר מס. במידה וכן, רשאי יועץ המס להגיש את הבקשה בשמו, בדרך כלל בתמורה לאחוז מסוים מגובה החזר המס, וללא עלות במידה ולא מגיע לנישום החזר מס.

למי מתאים התפקיד וכיצד מבוצעת ההכשרה?

תפקיד יועץ מס מתאים למי שמתחבר לעבודה בה יש צורך להתמודד עם מספרים, לנתח מערכות שונות במקביל, לרדת לפרטים ולעבוד עם גופים שונים. כאשר יועץ מס רוכש ידע וותק, הוא יכול למצב את עצמו כאיש מקצוע ברמות הגבוהות ביותר ולעבוד עבור חברות גדולות מאוד במשק. בנוסף, חשוב לזכור שיועץ מס נדרש לעבוד עם אנשים ולא רק עם מספרים ומסמכים, ולכן יועץ מס טוב הוא בעל תקשורת טובה, יחסי אנוש מעולים וסבלנות על מנת לסייע ללקוחותיו באופן הטוב ביותר.

לימודי ייעוץ מס

לימודי תעודה ייעוץ מס ניתן לעשות במגוון של מוסדות לימוד בארץ. הלימודים אורכים לרב כשנתיים עם בחירה בין מסלול בוקר וערב, ומתקיימת בין פעם לפעמיים בשבוע. תנאי הקבלה ללימודי יועץ מס משתנים ממוסד למוסד, כשהתנאי הבסיסי הוא תעודת בגרות מלאה ו-12 שנו"ל. בחלק מהמוסדות, ישנה דרישה להגיע עם ידע בתחום הפיננסי, כדוגמת תעודת הנהלת חשבונות מסוג 2, ומתאימה במיוחד למי שמעוניינים להרחיב את הסמכתם, כדוגמת גזברים כלכלנים וחשבי שכר, אך לא רק. במהלך ההכשרה, לומדים אודות מיסוי חברות ותאגידים, בנקאות וביטוח הוצאות והכנסות, מיזוג ופירוק עסקים, קניין טובין חישובים מסחריים כלכליים ועוד. לאחר ההכשרה, בוגרי הקורס ידרשו להירשם בפנקס יועצי המס על מנת להפוך ליועצי מס מן המניין. לפני כן, יש לעבור שתי בחינות הסמכה חיצוניות שנערכות על ידי רשות המס.

.

אפשרויות תעסוקה ושכר ממוצע

אפשרויות התעסוקה כיועץ מס הן מגוונות, ותמיד ישנה עבודה ובשפע כיוון שקהל הלקוחות של יועץ המס מורכב מכל שכבות העובדים – שכירים, פרילנסרים, עצמאיים ותאגידים. בנוסף, יכול יועץ המס לבחור האם לעבוד כעצמאי ולפתוח משרד, או לעבוד כשכיר במשרד של יועצי מס או בחברה פיננסית שנותנת שירות של ייעוץ ללקוחותיה. הגיוון בסוג העבודה שנגזר מייכולת הבחירה בסוג הלקוחות איתם ניתן לעבוד והאתגר שבמקרים השונים בהם יש לטפל, הופכים את העבודה למרתקת ומעניינת. לאחר ההכשרה, בד"כ נדרשת שנת השתלמות אחת, ולאחריה השכר הממוצע של יועץ מס מתחיל יעמוד על 7,000 ₪. יועץ מס ותיק ומנוסה, יכול ליהנות משכר ממוצע של 15,000 ₪, ואף יותר מכך במידה והוא עובד כעצמאי.

יועץ מס בישראל – מקצוע מבוקש ונחשב

הביקוש ליועצי מס, הן כשכירים והן כעצמאיים, הולך ועולה. עסקים רבים נפתחים מדי שנה וזקוקים לאיש מקצוע בתחום, והשכר הממוצע עולה ביחד עם הוותק והניסיון. ללא ספק ניתן לומר, שלימודי ייעוץ מס הם הדבר החם הבא בשוק הישראלי.

הגבלת אחריות

יצירת קשר, אתר כספים © כל הזכויות שמורות